MaxxECU Sport

MaxxECU Sport är ett mycket avancerat och modernt motorstyrsystem som kan styra både 2-takts och 4-takts motorer sekventiellt upp till 6 cylindrar eller batch upp till 12 cylindrar. 

MaxxECU Sport instegsmodellen för styrning av 6 cyl sekventiellt och har inbyggt stöd för CAN-BUS, Laddtrycksreglering, Intern loggning och mycket mer.


Alla som köper ett MaxxECU Mini, Street, Sport, Race eller Pro av oss på GZ Racing AB har 10% på mappning av ditt styrsystem i vår Dyno. 


I paketet ingår alltid

MaxxECU Styrsystem

Alla detaljer snyggt förpackade i låda





10 600,00 kr
SKU
Maxxecu Sport

MaxxECU Sport är ett mycket avancerat och modernt motorstyrsystem som kan styra både 2-takts och 4-takts motorer sekventiellt upp till 6 cylindrar eller batch upp till 12 cylindrar. 

MaxxECU Sport för styrning av 6 cyl sekventiellt och har inbyggt stöd för CAN-BUS, Laddtrycksreglering, Intern loggning och mycket mer.

Snabba fakta:

  • Styr upp till 6 cylindrar sekvensiellt (12 i wasted)
  • Inbyggd MAP-sensor för laddtryck upp till 3bar (400Kpa).
  • Inbyggt drivsteg för bredbandslambda (sonden rakt in i kabelhärvan utan extern elektronik).
  • Supersnabb och säker USB kommunikation mellan ECU och PC.


Teknisk spec:

  • Blåtand
  • 2st trigger ingångar.
  • IAT, TPS, CLT analoga ingångar.
  • Inbyggt drivsteg för bredbandslambda (LSU 4.2 eller 4.9).
  • Inbyggd 400kPa MAP-sensor.
  • E-Throttle stöd
  • 2 extra analoga temperaturingångar.
  • 6 extra analoga0-5v ingångar.
  • 2 extra digitala ingångar.
  • 6 spridarutgångar (hög/låg-ohmsspridare).
  • 6 tändutgångar (utan tändsteg).
  • 7 extra flexibla utgångar. GPO (2A).
  • 2 st extra motor utgångar. GPO 10-11 (2A)
  • CAN bus
  • Aluminiumlåda
  • MTune PC-program med USB anslutning.
  • Supersnabb Cortex M3 120Mhz huvudprocessor.

MaxxECU Styrsystem val

Mer information
Stöder antal cylindrar (sekventiellt/parvis) 1-6 st/upp till 12 st
Antal tändutgångar 6st Tändutgångar - för aktiva spolar. Passiva kan drivas med externt tändsteg
Antal spridarutgångar 6 st
CAN-BUS Ja, 1 st (CAN 2.0B)
Antal AUX-utgångar 7 st
Antal stegmotorutgångar 2st (2A)
Seriella utgångar 0 st
+5 V-utgångar 1 st
Knacksensoringångar 0 st
Bredbandslambda 1 st ingång för intern bredbandslambda för Bosch LSU 4.2 eller 4.9 sensor.
Flexfuel-ingångar 1 st
EGT-ingångar 0 st
Digitala triggeringångar, vevlägesgivare 2 st digitala triggeringångar, VR/HALL (1st vevlägesgivare, 1st kamlägesgivare) 2st digitala (kamlägesgivare, hastighet osv)
Dedikerade analoga ingångar för TPS-, CLT- och IAT-sensorer 3 st
Antal analoga ingångar (0-5 V), för t.ex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp m.m. 4 st
Antal spec. switchar för t.ex. launch control, flatshift m.m. 2 st
Kommunikationsprotokoll CAN BUS, USB (med programvara), Blåtand
Inbyggd mapsensor Ja (400 kPa)
Inbyggd BARO-sensor Ja
Digitala triggeringångar, kamlägesgivare 2 st
Digitala triggeringångar, hastighetsgivare 2 st
Stöd för variabla kamsystem Styr upp till 2 individuella kammar (VVTi, MiVec, VANOS, Dubbel Vanos)
Avancerad inställning av paddle shift/gear cut Yes
Inbyggd "Drive by Wire" -stöd Nej
IP-klassning Nej
Tabellupplösning VE-tabell: 32x32 rutor, upplösning 0,1% VE. Tändtabell: 32x32 rutor, upplösning 0,1 °. AFR/Lambda-tabell: 32x32 rutor, upplösning 0,001 AFR
Laddtrycksstyrning Yes
Nitrostyrning Yes
Stöd för direktinsprutning Nej
Spänningsinternall 8 - 22 V
Loggningsfunktion Ja, 1000 Hz, 8 Mb inbyggt minne
Temperaturomfång -40 till +105°C
Övrig produktdata Se produktbeskrivning och tillverkarens produktsida.
Medföljande tillbehör ECU USB kabel för kommunikation Elschema i utskrivet format Quick guide i utskrivet format Alla detaljer snyggt förpackade i låda
Tillverkarens produktsida MaxxECU
Manual & Produktblad MaxxECU Nedladdningssida
Mjukvara MaxxECU Mtune
Write Your Own Review
You're reviewing:MaxxECU Sport