EcuMaster EMU Black

EcuMaster EMU Black är ett mycket avancerat och modernt motorstyrsystem som kan styra både 2-takts och 4-takts motorer sekventiellt upp till 6 cylindrar eller batch upp till 12 cylindrar. 

EMU Black har inbyggt stöd för CAN-BUS, EGT, DBW (E-gas), Knacksensorer, Bredbandslambda och mycket mer.


Alla som köper ett EcuMaster EMU Classic, EMU Black eller EMU Pro av oss på GZ Racing AB har 10% på mappning av ditt EMU i vår Dyno. 


I paketet ingår 
EMU-kontaktdon
EMU USB-kabel







10 995,00 kr
SKU
05-301

EcuMaster EMU Black är ett mycket avancerat och modernt motorstyrsystem som kan styra både 2-takts och 4-takts motorer sekventiellt upp till 6 cylindrar eller batch upp till 12 cylindrar. EMU har full kontroll av motorn och styr alla extrafunktioner som du installerat. Detta gör det även möjligt för EMU Black att blixtsnabbt kunna rädda akuta situationer (så som oljetryckfall, hög avgastemp/vattentemp/oljetemp, overboost, spikningar mm) och utföra lämpliga åtgärder. EMU Black kan även avgöra om en sensor är trasig och går då automatiskt in i ett felsäkert läge för att skydda motorn. Samtidigt tänds även en motorlampa för att du som förare skall veta att något är fel.

EMU Black är utrustat med många bra funktioner och passar alla typer av givare så att du kan använda de du redan har. EcuMaster EMU Black är mycket användarvänligt, har en vattentät kapsling och USB anslutning för enkel inkoppling till datorn. En supersmidig mjukvara underlättar inställningen och mappningen av din motor.

  • Tekniska detaljer:  
    • 6st Spridarutgångar (5A)
    • 6st AUX-utgångar (6A)
    • 6st Tändutgångar - för passiva eller aktiva spolar, konfigurerbart (15A)
    • 4st stegmotorutgångar - bipolär / unipolär (6,5A)
    • 1st CAN-BUS kanal (CAN 2.0B)
    • 1st Seriell utgång
    • 2st EGT ingångar
    • 2st knacksensoringångar
    • 1st inbyggd bredbandslambda-controller för Bosch LSU 4.2 eller 4.9 sensor.
    • 1st Flexfuel ingång
    • Inbyggd mapsensor 400kPa
    • Inbyggd barosensor
    • 4st digitala triggeringångar för VR / HALL sensorer - (1st vevlägesgivare, 2st kamlägesgivare, 1st hastighetsgivare)
    • Stöd för VANOS, VVTi och andra variabla kamsystem (styr upp till 2 individuella kammar)
    • Avancerad inställning för "paddle shift" och "gear cut"
    • 3st dedikerade analoga ingångar för TPS, CLT, IAT
    • Inbyggt "Drive By Wire" stöd, för ett spjäll.
    • 6st analoga ingångar (0-5V) för tex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp mm
    • 3st specifika switchar för tex. launch control, flatshift mm.
    • Vatten- och dammtätt IP67 kapsling
    • Stödjer 1-6 cylindrar sekventiellt. Klarar att styra upp till 12 cylindrar.
    • Maximalt 16000rpm
    • Insprutningstiden upplösning är på 16us
    • Tändningens upplösning är på 0,5 °
    • Spikavkänning 1-20 kHz
    • Speed Density, Alpha-N-algoritmen
    • VE-tabellens är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1% VE
    • Tändtabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,5 °
    • AFR-tabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1 AFR
    • Väldigt avancerad bränslealgoritm baserad på faktisk volymetrisk verkningsgrad
    • Fullt kalibrerbar dwelltid för tändspole/tändspolar
    • Fullt kalibrerbar IAT, CLT
    • PID tomgångskontrollstrategi
    • Laddtrycksstyrning
    • Nitrostyrning
    • Aux utgångar för bränslepumpar, fläktar mm.
    • Fullt justerbara inställningar för launch control, shift light, flat shift (gear cut) och mycket mer.
    • Avancerad loggning av över 100 parametrar med en upplösning på 25Hz
    • Säkerhetfunktioner för att säkerställa motorns funktionalitet.
    • USB-kommunikation direkt till datorn
    • Användarvänlig mjukvara med fri uppgradering av firmware

ECU Master EMU är riktigt stabilt och väldigt lätt att kalibrera och navigera i. Dessutom uppdateras det frekvent med nya funktioner och förbättringar.

2års garanti på alla boxar och kontakter.

Paketet innehåller 1st EMU ECU. 1st 39 pins och 1st 24 pins kontaktstycke. Kommunikationssladd (USB), inkopplingsschema samt programvara.


SVENSK SUPPORT! 

Mer information
Stöder antal cylindrar (sekventiellt/parvis) 1-6 st/upp till 12 st
Antal tändutgångar 6st Tändutgångar - för passiva eller aktiva spolar, konfigurerbart (15A)
Antal spridarutgångar 8 st
CAN-BUS Ja, 1 st (CAN 2.0B)
Antal AUX-utgångar 6 st
Antal stegmotorutgångar 4 st - bipolär / unipolär (6,5 A)
Seriella utgångar 1 st
Knacksensoringångar 2 st
Bredbandslambda 1st inbyggd bredbandslambda-controller för Bosch LSU 4.2 eller 4.9 sensor.
Flexfuel-ingångar 1 st
EGT-ingångar 2 st
Digitala triggeringångar, vevlägesgivare 4 st digitala triggeringångar, VR/HALL (1st vevlägesgivare, 2st kamlägesgivare, 1st hastighetsgivare)
Dedikerade analoga ingångar för TPS-, CLT- och IAT-sensorer 3 st
Antal analoga ingångar (0-5 V), för t.ex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp m.m. 6 st
Antal spec. switchar för t.ex. launch control, flatshift m.m. 3 st
Kommunikationsprotokoll CAN BUS, USB (med programvara)
Inbyggd mapsensor Ja (400 kPa)
Inbyggd BARO-sensor Ja
Digitala triggeringångar, kamlägesgivare 2 st
Digitala triggeringångar, hastighetsgivare 1 st
Stöd för variabla kamsystem Styr upp till 2 individuella kammar (VVTi, MiVec, VANOS, Dubbel Vanos)
Avancerad inställning av paddle shift/gear cut Yes
Inbyggd "Drive by Wire" -stöd Ja, ett spjäll
IP-klassning Ja, IP65
Tabellupplösning VE-tabell: 16x20 rutor, upplösning 0,1% VE. Tändtabell: 16x20 rutor, upplösning 0,5 °. AFR-tabell: 16x20 rutor, upplösning 0,1 AFR
Laddtrycksstyrning Yes
Nitrostyrning Yes
Stöd för direktinsprutning Nej
Spänningsinternall 6 - 22 V
Temperaturomfång -40 till +105°C
Övrig produktdata Se produktbeskrivning och tillverkarens produktsida.
Medföljande tillbehör 1st EMU ECU. 1st 39 pins och 1st 24 pins kontaktstycke. Kommunikationssladd (USB), inkopplingsschema samt programvara.
Tillverkarens produktsida EcuMaster EMU Black
Manual & Produktblad EMU Black Produktblad
Mjukvara EcuMaster Downloads
Write Your Own Review
You're reviewing:EcuMaster EMU Black
Något vassare