Test utav Sierra Cosworth med en GZ-1835R+ A/R 0,82. Maxladd: 1,5bar.


Bilen

Märke: Ford
Modell: Sierra Cosworth RWD
Motor:
Ford Cosworth YB
Motorstorlek:
2.0l

Turbon

Turboaggregat: GZ-1835R+
Kullager: Ja
A/R: 0,82
Anti Surge: Nej
Storlek: Läs mer här. 

Övrig information:

  • Lätt portad topp med frästa brunnar
  • Dubbla Ventilfjädrar
  • Avgaskam Original
  • Insugskam Z29 typ BD14
  • Original Plenum
  • 200 Block
  • Långa Verdi Vevstakar
  • CP Kolvar (7,5:1 i kompression)

Ford Sierra Cosworth RWD


Bränsle: E85


Filmer från 2013.

Notering:

Laddtrycket ställdes in på 1,5bar. Vid 3000rpm spoolade turbon igång och vid 3890rpm hade vi 1,51bar och ett vridmoment på 465,9wnm (255,2whp), sedan så höll sig laddet runt 1,5-1,6bar och vid 4600rpm och 1,63 bar kom vridmomentspeaken på 495,1wnm (319,4whp). 

 

Max effekt blev 385,8whp (436,0wnm) på 1,53bars laddtryck vid 6300rpm.

Resultat: 386whp

 

Dynograf 386whp

Tillbaka till fler turbotester