EcuMaster

EcuMaster

GZ Racing AB är en Svensk återförsäljare av EcuMasters produkter. Under den här sidan så kommer du kunna hitta det mesta om EcuMaster EMU och dess tillbehör.

EcuMaster EMU är ett avancerat och modernt motorstyrsystem som kan styra både 2-takts och 4-takts motorer sekventiellt upp till 6 cylindrar eller batch upp till 12 cylindrar. EMU har full kontroll av motorn och styr alla extrafunktioner som du installerat. Detta gör det även möjligt för EMU att blixtsnabbt kunna rädda akuta situationer (så som oljetryckfall, hög avgastemp/vattentemp/oljetemp, overboost, spikningar mm) och utföra lämpliga åtgärder. EMU kan även avgöra om en sensor är trasig och går då automatiskt in i ett felsäkert läge för att skydda motorn. Samtidigt tänds även en motorlampa för att du som förare skall veta att något är fel.

Med den senaste tekniken inom elektronik och mjukvara har EMU en mycket hög prestanda och bra användarvänlighet. 

 

EcuMaster EMU (Köp ditt EMU här!)

Köp EcuMaster EMU här!Tekniska detaljer:

  • 6st Spridarutgångar (5A)
  • 6st AUX-utgångar (5A)
  • 6st Tändutgångar - för passiva eller aktiva spolar, konfigurerbart (7A)
  • 4st stegmotorutgångar - bipolär / unipolär (1A)
  • 2st EGT ingångar
  • 2st knacksensoringångar
  • Inbyggd bredbandslambda controller LSU 4.2
  • Inbyggd mapsensor 400kPa
  • Inbyggd barosensor
  • 4st digitala triggeringångar för VR / HALL sensorer - konfigurerbart
  • 3st dedikerade analoga ingångar för TPS, CLT, IAT
  • 4st analoga ingångar (0-5V) för tex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp mm
  • Uppfyller ISO 7637 (Elektriska störningar från ledning och koppling)
  • Stödjer 1-6 cylindrar sekventiellt. Klarar att styra upp till 12 cylindrar.
  • Maximalt 16000rpm
  • Insprutningstiden upplösning är på 16us
  • Tändningens upplösning är på 0,5 °
  • Spikavkänning 1-20 kHz
  • Speed Density, Alpha-N-algoritmen
  • VE-tabellens är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1% VEKöp EcuMaster EMU här!
  • Tändtabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,5 °
  • AFR-tabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1 AFR
  • Spänningskompensation för spridarna
  • Fullt kalibrerbar dwelltid för tändspole/tändspolar
  • Fullt kalibrerbar IAT, CLT
  • PID tomgångskontrollstrategi
  • Laddtrycksstyrning
  • Nitrostyrning
  • Aux utgångar för bränslepumpar, fläktar mm.
  • Fullt justerbara inställningar för launch control, shift light, flat shift (gear cut) och mycket mer.
  • Loggning av över 100 parametrar
  • Säkerhetfunktioner för att säkerställa motorns funktionalitet.
  • USB-kommunikation direkt till datorn
  • Användarvänlig mjukvara med fri uppgradering av firmware
  • Manual på engelska, Support på Svenska
  • 24 månaders garanti

PC Krav för mjukvaranLadda hem senaste versionen av EMU mjukvaran här!

Den senaste versionen av mjukvaran kan du ladda hem här: EMUSetup_1_1.exe

För att mjukvaran skall fungera finns ett minimikrav på:

  • Windows 2000, XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Skärmupplösning på minst 1024x768 16bit
  • CPU med en klocka på minst 600MHz
  • USB uttag.

Förpackningen
Detta finns i förpackningen:

  • EcuMaster EMU styrsystem
  • USB-sladd
  • 2st EMU 24-pins kontakter, en svart och en grå
  • En uppsättning av stift till kontakterna
  • CD med mjukvara, drivrutin och manual
  • Laminerad pinout på engelska och polska

 

 EcuMaster EMU Black (Köp ditt EMU Black här!)

 EcuMaster EMU Black!Tekniska detaljer:  

  • 6st Spridarutgångar (5A)
  • 6st AUX-utgångar (6A)
  • 6st Tändutgångar - för passiva eller aktiva spolar, konfigurerbart (15A)
  • 4st stegmotorutgångar - bipolär / unipolär (6,5A)
  • 1st CAN-BUS kanal (CAN 2.0B)
  • 1st Seriell utgång
  • 2st EGT ingångar
  • 2st knacksensoringångar
  • 1st inbyggd bredbandslambda-controller för Bosch LSU 4.2 eller 4.9 sensor.
  • 1st Flexfuel ingång
  • Inbyggd mapsensor 400kPa
  • Inbyggd barosensor
  • 4st digitala triggeringångar för VR / HALL sensorer - (1st vevlägesgivare, 2st kamlägesgivare, 1st hastighetsgivare)
  • Stöd för VANOS, VVTi och andra variabla kamsystem (styr upp till 2 individuella kammar)
  • Avancerad inställning för "paddle shift" och "gear cut"
  • 3st dedikerade analoga ingångar för TPS, CLT, IAT
  • Inbyggt "Drive By Wire" stöd, för ett spjäll.
  • 6st analoga ingångar (0-5V) för tex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp mm
  • 3st specifika switchar för tex. launch control, flatshift mm.
  • Vatten- och dammtätt IP67 kapsling
  • Stödjer 1-6 cylindrar sekventiellt. Klarar att styra upp till 12 cylindrar.
  • Maximalt 16000rpm
  • Insprutningstiden upplösning är på 16us
  • Tändningens upplösning är på 0,5 °
  • Spikavkänning 1-20 kHz
  • Speed Density, Alpha-N-algoritmen
  • VE-tabellens är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1% VE
  • Tändtabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,5 °
  • AFR-tabellen är 16x20 rutor, upplösningen är 0,1 AFR
  • Väldigt avancerad bränslealgoritm baserad på faktisk volymetrisk verkningsgradEcuMaster EMU Black mjukvara
  • Fullt kalibrerbar dwelltid för tändspole/tändspolar
  • Fullt kalibrerbar IAT, CLT
  • PID tomgångskontrollstrategi
  • Laddtrycksstyrning
  • Nitrostyrning
  • Aux utgångar för bränslepumpar, fläktar mm.
  • Fullt justerbara inställningar för launch control, shift light, flat shift (gear cut) och mycket mer.
  • Avancerad loggning av över 100 parametrar med en upplösning på 25Hz
  • Säkerhetfunktioner för att säkerställa motorns funktionalitet.
  • USB-kommunikation direkt till datorn
  • Användarvänlig mjukvara med fri uppgradering av firmware


EcuMaster EMU Pro (Släpps hösten 2016. Lämna din intresseanmälan här: GZ Racing kontakt)

 EcuMaster EMU PRO släpps hösten 2016!Tekniska detaljer:

  • 8st Spridarutgångar (klarar både låg- och högohmiga spridare)
  • Ställbar strömhantering för lågohmiga spridare
  • 16st AUX-utgångar (6A)
  • 8st Tändutgångar - för passiva eller aktiva spolar, konfigurerbart (15A)
  • 4st stegmotorutgångar - bipolär / unipolär (6,4A)
  • 2st CAN-BUS kanaler (CAN 2.0B)
  • 1st Seriell utgång
  • 2st EGT ingångar
  • 2st knacksensoringångar
  • 2st inbyggda bredbandslambda-controllers för LSU 4.2 eller 4.9 sensorer.
  • 1st Flexfuel ingång
  • 1st Turbohastighetsingång
  • Inbyggd mapsensor 400kPa
  • Inbyggd barosensor
  • Inbyggd 3-axlig accelerometer
  • 9st digitala triggeringångar för VR / HALL sensorer - (1st vevlägesgivare, 4st kamlägesgivare, 4st hastighetsgivare)
  • Stöd för VANOS, VVTi och andra variabla kamsystem (styr upp till 4 individuella kammar)
  • Avancerad inställning för "paddle shift" och "gear cut"
  • 3st dedikerade analoga ingångar för TPS, CLT, IAT
  • Inbyggt "Drive By Wire" stöd, för en eller två spjäll.
  • 16st analoga ingångar (0-5V) för tex. oljetryck, bränsletryck, oljetemp mm
  • Vatten- och dammtätt IP67 kapsling
  • Stödjer 1-8 cylindrar sekventiellt. Klarar att styra upp till 12 cylindrar.
  • Maximalt 16000rpm
  • Insprutningstiden upplösning är på 16us
  • Tändningens upplösning är på 0,5 °
  • Spikavkänning 1-20 kHz
  • Speed Density, Alpha-N-algoritmen
  • VE-tabellens är 32x32 rutor, upplösningen är 0,1% VE
  • Tändtabellen är 32x32 rutor, upplösningen är 0,5 °
  • AFR-tabellen är 32x32 rutor, upplösningen är 0,1 AFR
  • Väldigt avancerad bränslealgoritm baserad på faktisk volymetrisk verkningsgrad
  • Spänningskompensation för spridarna
  • Fullt kalibrerbar dwelltid för tändspole/tändspolar
  • Fullt kalibrerbar IAT, CLT
  • PID tomgångskontrollstrategi
  • Laddtrycksstyrning
  • Nitrostyrning
  • Aux utgångar för bränslepumpar, fläktar mm.
  • Fullt justerbara inställningar för launch control, shift light, flat shift (gear cut) och mycket mer.
  • Avancerad loggning av över 100 parametrar med en upplösning på 512Hz
  • 2 GB inbyggt minne för loggning
  • Säkerhetfunktioner för att säkerställa motorns funktionalitet.
  • USB-kommunikation direkt till datorn
  • Användarvänlig mjukvara med fri uppgradering av firmware

 

Jämförelsetabell EMU - EMU Black - EMU Pro

Jämförelsetabell EMU - EMU Black - EMU PRO